KissQkta

Félbarna variációk

Lotta csúcsra járatása

2018. szeptember 17. - Gáncsné Vasas Tünde

dsc_0212.JPG

Régebben ugyanígy teszteltem a Kenwood dagasztógépem, most Lottát járattam csúcsra :D Kíváncsi voltam tényleg elbír-e 5 kg tésztával, mint ahogy a használati útmutatójában szerepel. Kb 4,1 kg tésztát dagasztottam be. Ebből 7 db kb fél kilós félbarna kenyér lett (mákos, 4magvas, hagymás és sima félbarna). Ennyivel simán elbírt, csak óvatosabban kell vele dolgozni, hogy ne keverje ki az üstből a lisztet. Ha a tészta összeállt, már szépen dolgozik. Egyedüli korlátot az üst mérete jelenti csak.

Félbarna kenyér 7 db kb 500 g-os kenyérhez
1575g BL112
280g tk.alakor
1400g víz
805g kovász (80% hidr)
46g só

Szokásos módon autolizáltam és dagasztottam. Ezután 4 felé osztottam. Ízesített tésztákat lamináltam, ekkor szórtam meg töltelékkel a tésztákat.
3x30 perc hajtogatás
gömbölyítés, osztás, formázás.
Szakajtóban kb 6 fokos hűtőben kelt éjszaka, majd reggel két részletben sütöttem ki őket. Mielőtt betettem a sütőbe, Kb fél órát hagytam mindegyiket a pulton kelni.
Sütés: gőzös 230 fok kb 15 perc, gőz nélkül 205 fok 15 perc.

dsc_0214.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr5914245335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása