KissQkta

Kovászos tejes zsemle

2017. június 14. - Gáncsné Vasas Tünde

8.jpg

180 g fehérkovász (BL80)
500 g pásztói bio BL55
200 g víz,
150 g tej,
20 g himalaya só
2 ek burgonyapehely,
0,5 dl olivaolaj

Vizet, tejet és kovászt habosra kevertem, majd hozzáadtam a burgonyapelyhet, lisztet. Egyneművé dagasztottam. Legvégén tettem bele a sót és az olajat.
Olajozott tálba tettem, és kb 2,5 óra alatt kb 5x hajtogattam.
Ezután lisztezett deszkára borítottam és 10 gombócba osztottam, gömbölyítettem. 15 perc pihentetés után formáztam. Tetejüket bevizeztem, belemártottam magokba. Teflonos sütőlemezre pakoltam a zsemléket. Majd ruhával letakarva kb 2 órát kelesztettem. Sütés előtt jól megspricceltem vízzel őket, majd a 200 fokra előmelegített, gőzösített sütőbe tettem.
Sütési idő kb 35 perc.

5.jpg

6.jpg

7.jpg

 

8.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr6012593769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása