KissQkta

Parasztkenyér királybúzából

2017. szeptember 02. - Gáncsné Vasas Tünde

 2.JPG

Kizárólag királybúzából még nem sütöttem kenyeret, de most ennek is eljött az ideje. Francia parasztkenyér receptje alapján készült. Kovászban nem királybúza van, hanem 50% pásztói bio BL80, 25% pásztói bio tk.rozs, 25% pásztói bio tk.búza.
4 órás autolízis alatt a királybúzaliszt hihetetlenül magába cuppantotta a folyadékot. A tészta dagasztógépbe téve nem ragadt az üst falához, majdnem azonnal tökéletes állagú lett. Épp csak addig kevertettem míg egyenletesen eloszlódott a kovász az autolizált tésztával, joghurttal és sóval.
185 g aktív kovász
400 g király búzaliszt KBL100
35 g frissen őrölt királybúza
345 g mentes ásványvíz
1 ek görög joghurt
17 g himalaya só
5 g árpamaláta
Elkészítése megegyezik az ásványvizes parasztkenyérével.  Az edény méretéhez csökkentettem a tészta mennysiégét, és most nem vettem ketté, hanem egy cipót sütöttem.

Sütése : 260 fokra melegítettem edénnyel együtt a sütőt és, majd sütőpapír segítségével tettem bele a tésztát. Levettem a hőfokot 230 fokra. 20 percig sült lefedve, majd további 30 percig fedő nélkül.

3.JPG

4.JPG

5.JPG

7.JPG

1.JPG

2.JPG

6.JPG

dsc_0065.JPG

dsc_0068.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr5312762830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása