KissQkta

Alakoros sárkánykenyér

2017. június 24. - Gáncsné Vasas Tünde

12.jpg

Az a jó abban ha magunk sütjük a kenyeret, hogy mindig olyat készíthetünk, amihez épp kedvünk van.  Ma az alakor karakteres, markáns, "diós" ízére, illatára vágytam. Nagyon szeretjük ebből az ősbúzából készült kenyereket. Magas vitamin, antioxidáns és ásványianyag tartalma van. Alakorliszt fogyasztása a legtöbb gluténérzékeny ember számára is biztonságos. Rendszeres fogyasztásával megelőzhetjük a gluténérzékenység kialakulását. Alacsony sikértartalmú, így érdemes valamilyen erősebb lisztet is tenni mellé. A manitobaliszt apró szemű és vékony héjú, így jobb a napfény besugárzása. Ennek következtében a manitoba búzából készült liszt sikérenergiája magas és az ún. lustatésztákat kelési energiájával fel tudja frissíteni.

Hozzávalók:

400 g fehérkovász (BL80)
695 g víz
3 ek burg.pehely
100 g manitobaliszt
100 g Szabó Malom fehér alakorliszt
100 g Szabó Malom tk alakorliszt
570 g Pásztói bio BL80 liszt
35 g himalája só

Kb 40 perc autolízis után dagasztottam hozzá a kovászt, burg.pelyhet és legvégén a sót.
Alakortól kicsit ragacsos lett a tészta, de az utolsó hajtogatásra már kezelhetővé vált.
Elég meleg volt a konyhában, 3x20 percenként hajtogattam, majd ketté vettem, egy kisebb cipót és egy nagy veknit formáztam.

Sárkánymintához konyharuhával béleltem ki a szakajtót, beliszteztem, ezután tettem bele a hálómintás anyagot, majd a megformázott veknit.
A 10 ezer éves genetikájú ősbúzához tökéletesen passzol ez a sárkányos minta ;)

2,5 órát kelesztettem a konyhapulton, majd sütőlapátra borítottam, tetejét bevágtam és a 230 fokra előmelegített, gőzös sütőbe, sütőacélra csúsztattam. 15 perc múlva levettem 215-re így sült további 25 percig.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4_1.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11_1.jpg

12.jpg

 

20170624_172653.jpg

20170624_172704.jpg

20170624_172718.jpg

Ez pedig a Sárkányfi bélzete. A kisebb cipó estig hűtőben volt, későn sült ki. Egészben már nem tudtam fotózni.
20170625_131401_0.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr112617927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása