KissQkta

Csupacsokis kovászos muffinok

2017. április 15. - Gáncsné Vasas Tünde



Teresa L Greenway csokis kuglóf receptje. Eredetileg ez is kuglófnak indult, de miután bekevertem a masszát, rájöttem hogy nem fog beleférni. Így lett belőle muffin ;)

Hozzávalók 24 db muffihoz
Szárazanyagok:
200 g általános liszt (én BL80-at tettem bele)
6 g szódabikarbóna
6 g sütőpor
5 g só
Fentieket jól el kell keverni
--------------------------
170 g csokilencsét megolvasztunk (én 180 g Tibi étcsokit használtam)
-------------------------------
Folyékony hozzávalók:
180 g aktív fehérkovász (100% hidratáltságú)
120 g olvasztott vaj
3 nagy tojás
200 g cukor
10 g vanília esszencia (vagy vaníliarúd kikapart belseje vagy vaníliás cukor)
Folyékony hozzávalókat ebben a sorrendben egyneművé keverjük, végén az olvasztott csokoládét is hozzátesszük. Ezután belekeverjük a szárazanyagokat. Miután ezt is jól elvegyítettük, óvatosan hozzáadagolunk 120 g forrásban lévő vizet.
Muffin papírral kibéleljük a tepsit, majd kb 3/4 részig töltjük masszával.
Ezután 175 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig (kb 25-30 percig) sütjük.
Kivajazott kuglóf formában 175 fokon kb 40-50 percig sütjük.

Tetejére csokis tejszínhab került. Ennek elkészítése:
140 g habtejszín
5 g vanília
csipet só
Összekeverjük és tűzhelyen épp csak addig melegítjük, míg elkezd buborékosodni. Levesszük a tűzről, és belekeverünk 140 g csokilencsét (aprítóval összedaraboltam az étcsokit). 5 perc múlva megnézzük, hogy elolvadt-e a csoki. Ha nem, akkor kicsit újra megmelegítjük, majd tűzről levéve újból hagyjuk állni.
Ezután betesszük a hűtőbe, és kb 17C fokra hűtjük. Se melegebb, se hidegebb nem jó. Ha lehűlt a kellő hőmérsékletre, elektromos habverővel kemény habbá verjük, és a muffinok vagy a kuglóf tetejére kenjük.
Díszíthetjük darabolt mandulával, színes csokidarával stb.




A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr612593099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása