KissQkta

Kecsketejsavós parasztcipók és alakorkenyér

2017. november 05. - Gáncsné Vasas Tünde

kollazs.jpg

Szombaton még a szokásos recept alapján sütöttem a parasztkenyeret,

p1.JPG

p3.JPG

de tegnap délután egy kedves ismerősömtől kaptam pár liter kecsketejsavót. Máskor is használtam már kenyérbe, de eddig higítottam. Limara csodás savós kenyere láttán gondoltam, hogy most én is kipróbálom csak savóval a parasztkenyeret. Joghurtot ezért most ki is hagytam belőlük. Egy nagyobbat a Lodge serpenyős edényben, két kisebbet sütőacélon sütöttem. Kicsit sötétebbre sültek mint vízzel, de fantasztikus ropogós héjuk lett.

s1.JPG

s5.JPG

s6.JPG

s7.JPG

s8.JPG

s9.JPG

Pipacsék alakorkenyerét régóta szerettem volna megsütni, ezért ez volt az első recept amit az Akik elmenték péknek c. könyvből elkészítettem. A recept nem írta hogy milyen alakor liszt kell hozzá, így fele normál, fele tk alakort tettem bele. És hirtelen ötlettől vezérelve ebben is lecseréltem a vizet kecsketejsavóra, nem ártott neki ;)

Recept Beke Csilla - Akik elmentek péknek c. könyv 45. oldalán található.

 

23335715_1688873047810048_1667706065_o.jpg

a1.JPG

t1.jpg

t2.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr3713186342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása