KissQkta

Mézeskalácstésza

2016. december 23. - Gáncsné Vasas Tünde

Nagyon szeretem ezt a receptet. Karácsony előtt jó egy héttel már össze szoktam gyúrni, és ahogy van időm, apránként kisütöm. Egy hétig simán eláll a nyers tészta a hűtőben. Limara oldaláról van a recept.

40 dkg méz
30 dkg margarin
Mikróban összemelegítem, míg a vaj elolvad.

50 dkg porcukor
6 egész tojás
2 tk. szódabikarbóna
1 cs. mézeskalács fűszerkeverék
Ezeket összeturmixolom.

1,5 kg liszt (1kg BL55+0,5 kg v.rozs vagy 1,5kg BL80. De készítettem már BL112-es félfehér lisztből is)
A mézet és a turmixot alaposan elkeverem, majd fakanállal belekeverem a lisztet is. Nem lesz kemény a tészta, így jó, csak váljon el az edény aljától.
Legalább 1 napig pihentetem letakarva szobahőmérsékleten. Utána mehet a hűtőbe. Akár egy hétig is eláll benne. Nyújtáskor leveszek a tésztából kb."kétöklömnyi"darabot pár másodpercre bedobom a mikróba, amitől egy kicsit megpuhul. Jól átgyúrom, hogy ne maradjon benne levegő, mert így kisebb az esélye hogy felpúposodik. Nyújtásnál alálisztezek.

6mm vastagra nyújtani, kiszaggatni.
180 fokon, légkeveréssel 15 percig sütni



A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr1912593151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása