KissQkta

Fürdetett kenyér

2015. április 16. - Gáncsné Vasas Tünde

Ma Heni módszere szerint vizeztem a tészta felületét.
Előző este
50 g kovász
50 g víz
50 g lisztet összekevertem, reggelig a pulton állt.
Másnap reggel hozzádagasztottam az alábbiakat:
10 g felfuttatott élesztő
50 g aludttej
250 g víz
2 kk só
10 dkg fehér tönköly
40 dkg BL80

15 perc pihentetés után átmozgattam, majd további 45 percig hagytam kelni.


Ekkor megformáztam, lisztezett kelesztőkosárba tettem, ahol kb 90 percig kelt.

Sütés előtt kb 25 perccel bekapcsoltam a sütőt, az én kövemnek ennyi idő kell, hogy felmelegedjen 250 fokra.


Ezután lisztezett lappátra borítottam, lesepertem róla a lisztet, bevágtam és jól bespricceltem vízzel, majd a 250 fokra előmelegített kőre csúsztattam.


Jó 5 perc után levettem a hőfokot 200-ra és így sütöttem még 25 percet.






A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr2112593185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Névtelen 2015.11.02. 12:58:24

Szia! szépek a kenyerek. Megszeretném kérdezni hol lehet ilyen kelesztőt venni.köszi

Gáncsné Vasas Tünde 2015.11.02. 13:20:11

Külföldről. Pl Ebayen is van, de elég drága.
süti beállítások módosítása