KissQkta

Éjszaka hűtőben kelesztett vadkovászos kenyér

2015. február 17. - Gáncsné Vasas Tünde
Kovászos sütés mellett a másik mumus az éjszakai kelesztés volt. Így most ezt próbáltam ki.
Szép és jó kenyér lett, de a nappali változat héjszerkezete jobban ízlik.

Reggel:
200 g aktív kovász
100 g víz
100 g BL112



Délután:
500 g BL80
100 g aludttej
2 ek burg.pehely
100 g aktív kovász
kb 2-2,5 dl langyos víz

Reggeli és délutáni hozzávalókat összeállítottam a géppel, kb 20 perc pihentetés után
3 kk sóval és kókuszolajjal bedagasztottam. Kelesztőtálba tettem.




Délután 3 körül kezdtem el, konyhapulton hagytam és óránként hajtogattam. 

Este 8 körül formáztam, zacsiztam és ment éjszakára a hűtőbe.




Másnap reggel kb 2,5 órát langyosítottam a 30 fokos sütőben

este, reggel és sütés előtt:

Másfél kilós vekniformában kelt, nem fért rá a lapátra, 
így közvetlenül a kőre borítottam

szokásos módon 250 fokon sütöttem kb 10 percig, utána mérsékeltem 200-ra
legközelebb 5 perc múlva leveszem majd, mert nagyon hamar elkezdett pirulni









A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr912593199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása