KissQkta

Morzsókás élesztett kovászos kenyér

2015. február 06. - Gáncsné Vasas Tünde

Élesztett kovászról - kovászolt kovászról Alexa Christinél olvashattok részletesen. Én élesztett kovásznak fogom ezentúl nevezni, mert alvó kovászból készül, míg Alexáé aktívból. De az ötletet az ő kovászolt kovásza adta :)

Előző nap kb délelőtt 11 óra körül kivettem a hűtőben lévő alvó kovászból 50 g-t, hozzátettem 50 g BL112 lisztet és 50 g vizet.

Konyhapulton hagytam este 7-ig éledezni.

az összes felélesztett kovászt
75 g BL112 liszttel
75 g vízzel
1 ek morzsókával kb galuska állagúra kevertem. (morzsóka nélkül is elkészíthető)
Reggel 7-ig a konyhapulton hagytam


Reggel
15 dkg Király Búzaliszt
15 dkg fehér tönköly liszt
20 dkg BL80 liszt
10 g élesztő
0,5 dl cukros víz az élesztő felfuttatásához
0,5 dl aludttej
2 dl főtt krumpli leve
3 kk só

A hozzávalókat robotgéppel kb 2 percig kevertem, míg összeállt. Ezután kb 15 percig autolizáltam, majd kb 8 perc alatt készre dagasztottam. Üstből kivéve cipóvá formázva kelelesztőtálba tettem.


20 perc múlva átmozgattam,


majd további 50 percig hagytam kelni.
Enyhén lisztezett deszkán megformáztam,








jól kilisztezett kelesztőkosárba tettem,


ahol kb 80 perc alatt duplájára kelesztettem.


Lisztezett sütőlapátra borítottam,


bemetszettem

és a 250 fokra előmelegített kőre csúsztattam.

5 perc múlva levettem a hőfokot 200-ra,

 így sütöttem még kb 45 percig.



A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr4912593203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Acsa 2015.02.24. 14:09:30

Ilyet szeretnék!!!
süti beállítások módosítása