KissQkta

Hibrid kövön sült mindennapi kenyér

2014. november 20. - Gáncsné Vasas Tünde



Nem volt csak 10 dkg öregtésztám, úgyhogy gondoltam egy merészet, és a hűtő aljából kivettem az egy hete ott éhező tk.búzakovászból jó másfél evőkanálnyit az előtésztához. 100 g BL80 és 100 g vízzel összekeverve állt a konyhapulton egész éjjel.




 Ma reggel tettem hozzá még
400 g kenyérlisztet
200 g vizet
Összekevertem, és hagytam kb fél órát pihenni. 

Majd ezután dagasztottam hozzá még
10 g élesztőt fél dl vízben elmosva,
2 ek puffasztott amarántot,
2 ek burgonyapelyhet,
2 kk sót.

20 perc kelesztés után átmozgattam, majd hagytam további 45 percig kelni.

Ezután cipóvá formázva, kilisztezett kelesztőkosárban kelesztettem duplájára. 






Majd egy búzadarával megszórt pizzalapát segítségével csúsztattam át az előmelegített samottkőre.




240 C fokon gőzös sütőben sült kb 15 percig, ezután levettem 200 C fokra. 
Így sütöttem még kb 20 percet.



viszonyításképpen, hogy mekkora



A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr1712593247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása