KissQkta

Király-teszt

Garat Malom királybúza lisztjeit vettem górcső alá

2018. november 26. - Gáncsné Vasas Tünde

dsc_0328.JPG

Ma teszteltem a Garat malom királybúza lisztjeit. Fele tk király, fele sima király. Át kellett variálnom a teljes kenyérkészítési folyamatot, mert csak úgy jött ki a lépés, ha vasárnap délelőtt bedagasztom, hajtogatom, hűtőztetem, ma dél körül kisütöm. A mai próba projekt volt, hogy ez a felállás hogy működik. 20% kovásszal és kb 75% hidratáltsággal készült. Tegnap délelőtt dagasztottam, 3x hajtogattam, majd kb dél körül ment dobozban a 0-2C hűtőbe. Reggel 8 körül vettem ki, osztottam, gömbölyítettem. Kb 45 percig hagytam így az asztalon, majd formáztam. Ezután szakajtóstól ment a 13 fokra, sütés előtt bő fél órával kiraktam a pultra melegedni, kelni még egy kicsit. Nem lett olyan légies mint szokott, de nagyon szép kenyér lett. Több vizet is elbírt volna. Legközelebb sütés előtt kicsit tovább hagyom a pulton. Ízéről most nem tudok nyilatkozni, mert tegnap forró teával leégettem a nyelvem, jelenleg semmilyen ízt nem érzek :( Nagyon jó volt a liszttel dolgozni, észre sem lehetett venni rajta, hogy 50% tk-t tartalmaz. Alig várom, hogy a többi Garat malmos lisztet is kipróbálhassam.

Hozzávalók 2 db kb fél kilós kenyérhez:

120 g kovász (fele tk, fele fehér, 80% hidr)
460 g víz
305 g KBL200 tk.királybúza
305 g KBL100 fehér királybúza
15 g só

dsc_0329.JPG

Teljesség kedvéért:

Pár hagymás félbarnakenyeret is sütöttem :)

dsc_0326.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr1714394556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása