KissQkta

Mit is csináljunk egy esős nap? Süssünk!

2017. október 29. - Gáncsné Vasas Tünde

kollazs.jpg

Esős nap mit is csinálhatnék mást, hát sütöttem
-Vincze Kinga gyönyörű kamutlisztes kenyere ihlette 50% tk. kamutlisztes parasztcipót,
-Helyes Eszter kovászos almáspite receptjét,
-és a hétvégén kihagyhatatlan szokásos parasztcipókat (egy nagyot és két kisebbet)

kamut1.JPG

kamut2.JPG

KAMUTLISZTES PARASZTCIPÓ
50% frissen őrölt tk.kamutliszt, 50% manitobaliszt, 43% kovász, 80% víz, 2% só
3x40 perc hajtogatás, szakajtóban formázva éjszaka hűtős kelesztés, 230 fokon 20 perc fedett, 25 perc szabadon sütés.

almaspite1.JPG

almaspite2.JPG

KOVÁSZOS ALMÁSPITE
(Helyes Eszter receptje kis módosításokkal)
500g finomliszt
5g só
200g vaj
100ml tej
50g porcukor
100g kovász
1 tojássárgája
1 citrom reszelt héja
1 tk vaniliapaszta
A lisztet a sóval összekevertem, majd gyorsan elmorzsoltam a vajat a liszttel
A kovászt, cukrot, tejet,tojássárgáját, citromhéjat, vaniliát simára kevertem, és kozzáadtam a vajjal elmorzsolt liszthez. Gyorsan összedolgoztam, vigyázva, nehogy a vaj megolvadjon. Amint összeállt, kilapogattam a tésztát, és folpackba csavarva hűtőszekrénybe tettem kb 4 órára pihenni.
Közben elkészítettem a tölteléket: kb 1,9 kg almát lereszeltem (legközelebb elég lesz 1,5kg is, ahogy az eredeti recept írja) Levét kicsavartam, majd fahéjjal, egy teáskanál vaniliapasztával, egy citrom levével és reszelt héjával összepároltam. A tölteléket hagytam kihűlni, és kb 2 órára hűtőbe tettem.
A tésztát pihentetés után két részre osztottam, majd fél cm vastagságúra nyújtottam. Kb. 25x30cm-es tepsibe simítottam a tészta egyik felét. Elterítettem rajta a tölteléket, majd rásimítottam a tészta másik felét. Tojással megkentem, villával megszurkáltam. Kb 2 órára visszatettem a hűtőbe. Előmelegített 175 fokos sütőben alsó-felsőn kb 45 percig sütöttem.

dsc_0241.JPG

dsc_0242.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr6913114744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása