KissQkta

Rozsos kovászos bucik

2017. június 03. - Gáncsné Vasas Tünde

Félegyházi pékségben kapható rozsos párnákhoz hasonlót szeretnék sütni, így kísérletezgetésbe kezdtem. Ez az első próba. Még van mit csiszolgatni rajta, de elégedett vagyok :)

hozzávalók:
250 g feher kovász (bl80)
335 g pásztói bio BL80
100 g tk durumrozsliszt
200 g pásztói bio BL 55,
2 dl víz
2 dl tej
1 ek burg.pehely
24 g himalaya só

Liszteket és a vizes tejet kb 30 percig autolizáltam, majd ezután dagasztottam bele a többi hozzávalót. 3x30 perces hajtogatás következett. Ezután 100 grammos darabokra osztottam (legközelebb 150 grammnyira fogom), gömbölyítettem és kb 15 percig pihentettem a gombócokat, majd következett a formázás. Sütőlemezre sorakoztatva kb 45 percig hagytam kelni. Ezután a tetejüket jól bespricceltem vízzel, bevágtam és csak díszítésnek megszórtam magokkal. 230 fokra előmelegített, gőzösített sütőben 30 percig sütöttem. Félidőben visszavettem a hőfokot 215-re.



A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr3812593077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása