KissQkta

Sokmagvas formakenyér

2017. május 01. - Gáncsné Vasas Tünde

 



Rigó Kati sokmagvas kenyere annyira jól néz ki,  muszáj volt megsütnöm.  
Eredeti recept:

Kicsit módosítottam rajta, ez az én változatom:
2 db 25x10x8 cm formához
(Most 30 cm hosszúságúra húztam ki az állítható sütőformát, legközelebb 25 cm is elég lesz)

  • 250 g fehérkovász (80 %-os)
  • 100 g Pásztói bio tk. tönkölyliszt, 
  • 100 g tk. királybúzaliszt, 
  • 250 g Pásztói bio BL80-as, 
  • 150 g manitobaliszt, 
  • 30 g tönkölykorpa, 
  • 24 g himalaya só, 
  • 450 g víz, 
  • 50 g joghurt
  • 4 evőkanál pirított magkeverék 
  • 1 ek chiamag, 
  • + a külső részre magok, pehely


Kovászt, liszteket, korpát, vizet és joghurtot összekevertem, 30 perc múlva a sót is hozzátettem, majd a végén a magokat is beledagasztottam. 3 x kb 30 percenként enyhén olajozott edényben hajtogattam. Utolsó hajtogatás után kb 30 perccel ketté vettem, formáztam. Felületét bevizeztem, és beleforgattam mag-pehelykeverékbe. Így tettem a formába (nem kell lisztezni), zacsival letakarva hűtőben kelt kb 12 órát.
Másnap reggel hűtőből kivéve szobahőmérsékleten kb 45 percig kicsit hagytam felmelegedni, majd formával együtt 230 fokra előmelegített gőzösített sütőbe csúsztattam. 15 percig 230 fokon, majd 30 percig 190 fokon sült. Kb félidőben (tapintásra érezni mikor kiborítható) kivettem a formából, és sütőacélon sütöttem készre.



 

 

 

 

 

 

 

                A bejegyzés trackback címe:

                https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr3412593085

                Kommentek:

                A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

                Nincsenek hozzászólások.
                süti beállítások módosítása