KissQkta

Hófehérke

2017. február 23. - Gáncsné Vasas Tünde

Erzsébet Bielisz receptje egy kevés módosítással.
Reggel bekevertem a kovászt, délutánig konyhapulton hagytam.
50g királybúza kovász 100g víz 100g egyszerfogós Szabó Malom rétesliszt

többi hozzávaló:
25 dkg kovász réteslisztből (a reggel bekevert)
4 dl langyos víz
20 dkg Tüskeszentpéteri BL 80
20 dkg Szabó Malom egyszerfogós rétesliszt
20 dkg Tüskeszentpéteri BL55 liszt
3 kk só
eredeti recept 2 ek olajat is ír, én kihagytam. Helyette olajosan hajtogattam és a sóval még tettem hozzá 0,5 dl vizet.

Délután:
A kovászt a vízben feloldjuk, habosra keverjük, a liszteket hozzáadjuk és másfél, két órán át letakarva pihentetjük.
Szép simára dagasztjuk, a só és + 0,5 dl víz a dagasztás vége felé kerül az üstbe.
Fél órán át pihentetjük a tésztát.
Megkezdjük a hajtogatást 3x fél óránként ismételjük.
Az utolsó hajtogatás után még fél órát pihentetjük a már szép feszes tésztánkat.
Megformázzuk és 10 fokon 10-12 órán át kelesztjük. (nálam éjszakára ment a hűtőbe)


































A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr6412593115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása