KissQkta

Kovászos szalagos minifánkok

2017. január 21. - Gáncsné Vasas Tünde

Ma kedvem támadt kovászos fánkot sütni. Eddig fánkot még nem sütöttem. Élesztőset se, nemhogy kovászosat. De belevágtam a lecsóba :D Neten csak előtésztás receptet találtam, de Attila tanácsára aktív kovásszal dagasztottam be. Betty receptjét variáltam át.

150 g erős, aktív v.rozskovász (kevesebbel is lehet, akkor tovább tart a kelesztés, és a folyadék mennyisége is változik)
2,5 dl langyos tej
+ dagasztáskor kb 0,5-1 dl langyos víz
100 g p.cukor (legközelebb egy kicsivel többet teszek bele)
4 tojás sárgája
550 g Tüskeszentpéteri BL55 liszt
70 g vaj
csipet só
1 ek pálinka (rum nem volt itthon, de azt olvastam hogy bármilyen alkohol jó, attól nem szívja meg olajjal magát a fánk)

Kovászt alaposan elkevertem a langyos tejjel, míg teljesen feloldódott. Majd a vaj kivételével hozzádagasztottam a többit hozzávalót is. Amikor már egynemű lett, apránként hozzáadagoltam az olvasztott vajat, és tettem még hozzá langyos vizet, mert elég masszív lett, és emlékeim szerint édesanyám ennél lágyabb tésztából készítette a fánkot.
Enyhén kiolajozott kelesztőtálba tettem, 30 fokos sütőben 2,5 órát kelesztettem. Kb 30-40 percenként ránéztem, olajos kézzel átmozgattam egy kicsit.





Lisztezett felületen egy-másfél ujjnyira nyújtottam, fánkszaggatóm nincs, így a legnagyobb pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Így minifánkocskák születtek :)




Konyharuhával letakartam, kb 45 percig pihentettem, majd bő, forró olajban kisütöttem. Annyira nem lettek szalagosak, de az ízükön ez nem változtat. Finom, pihe-puha. Egy kevés cukrot még elbírt volna a tésztája, de így is nagyon jó lett.




A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr8712593131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása