KissQkta

Sütőacélon sült kovászos cipók

2017. január 04. - Gáncsné Vasas Tünde

Kövön is nagyon jó kenyereket sütök, de ilyen kongó aljút azon sose sikerült sütnöm! Hajnalban keltem, hogy fél 12-re kész legyek. Még kelhettek volna legalább fél órát, de nem várhattam tovább, mert különben elkések a melóból.

Előző este előtésztának összekevertem:
50 g v.rozskovászt
100 g Wessex BL80 lisztet
100 g vizet

másnap hajnalban
100 g Manitoba lisztet
400 g Tüskeszentpéteri BL80 lisztet
360 g meleg vizet összekevertem, 30 percig autolizáltam,

majd hozzádagasztottam az előző este elkészített előtésztát.
Ezzel is hagytam autolizálni 30 percig.

Ezután tettem hozzá
2 ek burg.pelyhet,
3 kk sót és készre dagasztottam.

Dagasztótálba tettem, 3x30 percenként hajtogattam, majd ketté vettem, két cipót formáztam.



Kelesztőkosárba téve másfél órát kelesztettem.
Sütőlapátra borítottam, bevágtam a tetejüket, majd egyenként a
250 fokra előmelegített sütőacélra csúsztattam a cipókat.
(sütőacél helyett akár pl öntöttvas serpenyő is jó)


Pizza programon szoktam sütni. Ez alsó sütés+légkeverés. De tökéletesen megfelel csak alsó, vagy alsó+felső sütés is hozzá.
Kb 10 perc múlva levettem 230 fokra a sütő hőmérsékletét, majd újabb 10 perc elteltével 200 fokon sült még 10 percet.






A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr2012593145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása