KissQkta

Hűtőben kelesztett kovis cipó és vekni

2016. október 30. - Gáncsné Vasas Tünde

Régebben már próbálkoztam a hűtős kelesztéssel. Akkor nem tetszett a kisült kenyér héja. Tegnap úgy alakult, hogy el kellett mennem napközben, és kénytelen voltam betenni kelni pár órára a hűtőbe. Most nem lett olyan a külseje mint a régebbi hűtősnél, úgyhogy ezt a módszert máskor is biztos előveszem :) Köztudott, hogy nem vagyok oda a nagy lyukú kenyerekért, de ennek nagyon jó puha, szaftos bélzete lett :)

Este kb 8-10 órával korábban bekevertem az előtésztát:

  • -100g v.rozskovász 
  • -100g wessex BL80
  • -100g víz


Másnap reggel a dagasztáshoz alábbiakat 30 percig autolizáltam:

  • -100 g manitoba liszt
  • -300 g BL80 liszt
  • -200 g BL55 liszt
  • -450 g víz

ezután dagasztottam hozzá az előző este bekevert előtésztát, 2 ek burg.pelyhet, majd újabb 30 percig hagytam állni a tésztát.
Végül beledagasztottam 3 kk sót. (ilyenkor szoktam korrigálni a tésztát, ha kell, teszek még hozzá vizet is)

A bedagasztott tésztát kelesztőtálba tettem, és 3x30 percenként hajtogattam.
Majd ketté vettem, gömbölyítettem őket, és 10 percig hagytam pihenni a gombócokat.


Ezután az egyiket vekni, a másikat cipó alakúra formáztam, enyhént lisztezett, konyharuhával bélelt kelesztőkosárba tettem, ráhajtottam a konyharuha lelógó széleit, és egyenként nylonba csomagolva tettem be a hűtőbe 6 órára (délelőtt fél 11-től délután fél 5-ig).

Amikor hazaértem, azonnal kivettem a hűtőből a szakajtókat, Másfél órát hagytam hogy a tészták szobahőmérsékletűre melegedjenek.

Sütőlapátra borítottam, bevágtam a tetejüket





és 250 fokra előmelegített kőre csúsztattam őket.


Jó 5 perc után vettem vissza a hőfokot 195-re. Összesen 30 percet sültek.





A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr6512593161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása