KissQkta

Anyakovászos hibrid kenyér

2016. szeptember 17. - Gáncsné Vasas Tünde

Ma lett volna időm egy csak kovászos kenyeret sütni. De valahogy az este megetetett kovász nem úgy nézett ki, mint amiből csak azzal jó kenyér készülne. Este 10-kor kevertem be, és úgy számoltam, hogy másnap délelőtt 10 körül nekifogok. Sajnos addigra már teljesen visszaesett és nem is nőtt meg akkorára mint amire számítottam. Az okára szerencsére rájöttem: az anyakovásznak csak a tetejéről vettem el, nem kevertem össze. Úgyhogy mivel nem bíztam benne, ezért 5 g élesztőt is raktam hozzá. Mint később kiderült, nyugodtan csinálhattam volna élesztő nélkül, csak a kovásszal.

Este (10-12 órával a dagasztás előtt)
20g anyakovász + 100g wessex kenyérliszt + 100g víz


Másnap összekevertem az alábbiakat,
100 g wessex kenyérliszt
200 g manitoba liszt
200 g BL80 Tótkomlósi
350 g víz 
kb fél órát hagytam autolizálni. 
Ezután dagasztottam hozzá az előző este elkészített kovászt, 3 kk sót és 5 g élesztőt.
Kelesztőtálban kb 15 perc múlva átmozgattam,


majd 30 perc múlva hajtogattam. 


További 30 perc után formáztam, (mint sütés közben kiderült, egy kicsit elbénáztam, mert kibújt egy helyen a bőréből)



kelesztőkosárba tettem.


Kb 50 percig kelt. 250 fokra előmelegített kőre tettem, kb 5 perc múlva levettem a hőfokot 200-ra és így sült még 35 percig.






A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr8412593171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása