KissQkta

"Talpán" kelt aludttejes kenyér

2016. augusztus 21. - Gáncsné Vasas Tünde
"Talpán" kelt aludttejes 

10 dkg chef kovász
50 dkg BL80
2 ek burg.pehely
1 dl aludttej
2,75-3 dl víz
2 kk só
10 g élesztő

Bedagasztottam, 20 perc után kicsit átmozgattam majd 45 percig kelesztettem még.


Formázva teflonfóliás sütőlemezre tettem, dagasztótállal leborítva kb 45 percig kelt.

Ezután bevágtam, 

kicsit megspricceltem vízzel és átcsúsztattam a kb 250 fokra előmelegített kőre. 

5 perc után levettem 200-ra a hőfokot 

és így sütöttem még 25 percig




Megformázva kíváncsiságból most nem kilisztezett kelesztőkosárban, hanem csak úgy sütőtepsin, "talpán" kelesztettem.

Azért készült így, mert kíváncsi voltam, hogy a lisztes felület nélkül, csak úgy "pucéran" milyen lesz a héja. Úgy gondoltam biztos más ha formázva kelesztés közben folyamatosan liszt éri a felületét, kéreg alakul ki. Kipróbáltam enélkül milyen lesz. Vékonyabb? Cserepesebb?


A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr9412593173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása