KissQkta

Öntöttvas lábasban sült cipó

2014. december 25. - Gáncsné Vasas Tünde
Jézuska egy öntöttvas lábast hozott. Este természetesen azonnal bekutyultam az előtésztát, hogy másnap fel is avathassam.
A lábast tulajdonképpen sólet megy ilyesmik sütőben történő elkészítéséhez kértem. De ha már megajándékozott a Jézuska, nem tudtam ellenállni, hogy kipróbáljam vele a kenyérsütést is. Szép és jó a kenyér benne, de nem hasonlítható a kövön sütötthöz. Az jobban bejön nekem. Jobban ízlik és elkészíteni is egyszerűbb kövön. Úgyhogy a holnapi ajándékba készülő kenyér már újból kövön fog sülni :)




Este bekevertem az előtésztát, egész éjjel a konyhapulton hagytam
10 dkg vadkovász
10 dkg BL112
140 g víz

Reggel hozzádagasztottam az alábbiakat.
10 g élesztő
15 dkg fehér tönköny
25 dkg BL80
2 kk só
160 g víz
kevés olivaolaj

Kelesztőtálba tettem, majd 20 perc múlva átmozgattam. További 45-50 perc kelesztés után formáztam, és lisztezett kelesztőkosárban kb 60 pericg hagytam duplájára kelni. Közben a sütőt lábassal együtt előmelegítettem 220 fokra. Óvatosan átfordítottam a tésztát a lábasba, bevágtam a tetejét, lefedtem. Kb 40-45 percig sütöttem, az utolsó 10 percre levettem a fedőt, így sütöttem készre.







A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr8612593229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása