KissQkta

Mindentbele kenyér

2014. november 02. - Gáncsné Vasas Tünde




Szeretek kísérletezgetni, így született ez a kenyér.
Chef kovászomnál az 5. napnál járok, amikor egy részét ki kellene dobni, de sajnáltam kikukázni. Egy kis kefíres tk.vadkovászom is ott figyelt az asztalon, de ez a kettő kevés lett volna a kelesztéshez, így kb 20 dkg élesztős öregtésztát is hozzáadtam.
Mennyiségeket nem tudok, minden érzésre ment bele. 


Hozzávalók:

kb 50 dkg BL80, 

víz amennyit felvett a tészta, 
2 tk só, 
2 ek olaj, 
2 ek burg.pehely
kefíres tk vadkovász
chef kovász
20 dkg öregtészta

Régóta szeretnék olyan kenyeret sütni, ami nem "simabőrű" hanem rusztikusan lisztes. Mivel még nincs tisztességes kelesztőkosaram, ezért egy konyharuhával kibélelt gyékény kosárkában kelesztettem. Ez volt az első alkalom, hogy ezt a technikát használtam, kellett volna még egy kis kelés neki, hogy szebb legyen, de az illata az valami mennyei! Gyerekkorom kenyereire emlékeztet. Alig várom, hogy kihűljön annyira, hogy megszeghessem  Mondanom se kell, hogy annak azért nem tudtam ellenállni, hogy ne csipkedjek le a héjáról 






A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr9212593265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása