KissQkta

Hibrid búzakorpás

2014. november 02. - Gáncsné Vasas Tünde


Munkabeosztásom miatt a csak kovásszal készült kenyér nem fér bele az időmbe, sehogy sem tudom úgy időzíteni, hogy jó legyen. A hűtős kelesztés sem jött be. Viszont nagyon ízlik a kovászos kenyér. Olvastam, hogy van aki tesz egy kevés élesztőt vagy élesztős öregtésztát a kovász mellé, hogy kicsit megrövidítse a kelesztés idejét, úgymond hibrid kenyeret süt. Nagyon megtetszett az ötlet, így Hencz Gyuláné Tünde útmutatásai alapján született ez a kenyér. Nagyon sokat segített a tanácsaival.

Hozzávalók:
10 dkg alvó kovász (most rozskovászom volt)
kb 3 dl víz (függ a kovász és az öregtészta állagától)
50 dkg BL80
15 dkg élesztős öregtészta
2 ek burg.pehely
2 kk só
3 cl olivaolaj
2-3 ek búzakorpa

Dagasztás előtt 8-10 órával felélesztettem a kovászt:
kivettem 10 dkg alvó kovászt a hűtőből, elkevertem kb 1 dl langyos vízzel, annyi liszttel, hogy galuska állagú legyen. Ez a liszt és vízmennyiség benne van a fenti receptben, tehát dagasztáskor ennyivel kevesebbet kell belerakni.

Reggel, meló előtt 5-kor kutyultam be a kovászt, és 14 óra után értem haza, amikor bedagasztottam. Még nem fűtünk, így viszonylag hűvös van a lakásban, ezért végig a sütőben, 30 fokon kelesztettem.
15-20 perc múlva egy kicsit átmozgattam,
majd 45-50 percig kelesztettem tovább.
Ezután kiborítottam lisztezett deszkára, gombócot formáztam belőle. 15 percig lefedve hagytam a deszkán pihenni, ekkor formáztam meg és raktam a sütőedénybe, ahol újabb kb 60-70 percig kelt.
Bevágtam, vízzel jól bespricceltem, majd előmelegített sütőben kisütöttem.
Azt hittem egy kicsit túlkelt, de amikor 45 perc sütés után kivettem az edényből (tupper és nem lehet belelátni) akkor meglepődtem, hogy még mennyit kelt sütés közben. Lehet, hogy külsőre nem szépségdíjas, de a bélzete vetekszik a csak kovásszal készültekkel


A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr9312593277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása