KissQkta

2017. február 12. - Gáncsné Vasas Tünde

Folytattam a tegnapi kísérletezést. A vajlinggal letakart kenyérnek nagyon jó ropogós héja lett, de az a hátránya, hogy így egyszerrre csak egy cipót tudok sütni. Úgyhogy ma sütés előtt pár perccel betettem a forró sütőacélra egy kis fémedényt üresen, hogy jól felforrósodjon. Miután mindkét kenyeret rácsúsztattam már a sütőacélra, kb 20 fújásnyi vizet permeteztem be a sütőbe, majd a felforrósodott edénykébe is öntöttem forrásban lévő vizet, amitől egy kis gőzlöket lett a sütőben.

Willyt most Királybúza KBL120 és 
frissen őrölt tk Királybúza feles keverékével etettem. 
Receptje:
100 g manitoba liszt
100 g tk tönkölyliszt
60 g világos rozsiszt
240 g BL80
380 g meleg víz
1 ek búzacsíra
Fenti hozzávalókat összekevertem, bő 30 perc autolizálás után hozzátettem 230 g előtésztát (50g Willy, 80g Wessex BL80, 100g mentes víz). Ezzel is kb 30 percig hagytam állni. Majd 3 kk sót és annyi vizet, hogy a sót hozzá tudjam keverni.
Ezután 30 fokos sütőben 4x20-30 percenként enyhén kiolajozott tálban, olajos kézzel hajtogattam.



Ketté vettem, a cípókat gömbölyítettem, formáztam és rizsliszt-finomliszt keverékével megszórt kelesztőkosárba tettem.



Nylon zacsiba csomagolva a már kikapcsolt, még langyos sütőben kelesztettem 45 percig. Ezután kivettem, mert bekapcsoltam a sütőt, hogy előmelegítsem a sütőacélt 260 fokra. Ez kb 35 percig tartott, úgyhogy formázva összesen kb 80 percet keltek a cipók.


Egyenként sütőklapátra borítottam, bemetszettem és rácsúsztattam a sütőacélra a cipókat, majd a fent leírt módon begőzösítettem, hőfokot visszavettem 230 fokra.


Jó 10 perc múlva kivettem a vizes tálkát, megforgattam a cipókat, hogy egyenletesen süljenek. Összesen 30 percig sültek, de 25 is elég lett volna.




A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr5012593119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása