KissQkta

Kísérleti kenyér

2017. február 04. - Gáncsné Vasas Tünde

Ma egy "kísérleti kenyér" és két alakoros cipó sült



Teresa L. Greenway oktatóvideóit nézegetem egy ideje, és az ő hatására született ez a kenyerem. Az ő Alaska kenyere volt a kiindulópont, aztán közben változtattam pár dolgot rajta.

125 g frissen őrölt rozs,
225 g királybúza liszt,
230 g víz, +50 g a sóval hozzádagasztva
55 g tej
3 kk só,
2ek burgpehely,
135 g előtészta

Reggel bekevertem az előtésztának valót. Majd délután munkából hazaérve són kívül összekevertem minden hozzávalót. Egy órát hagytam autolizálni, majd a 3 kk sót fél dl vízzel még hozzátettem. Nagyon lágy tésztát kaptam. Műanyag edénybe tettem, és délután 45-60 percenként 3-4x áthajtogattam. Úgy terveztem, hogy még este megformázom és szakajtósan a hűtőben kelesztem, de annyira nem állt össze még, ezért inkább úgy ahogy volt betettem a hűtőbe. Reggel elővettem, kicsit hagytam hogy felmelegedjen, egyszer még áthajtogattam. Még ekkor is rettentő lágy volt. Először arra gondoltam formában sütöm ki, de aztán mégis tettem egy próbát, lisztezett felületen óvatosan megformáztam, tk liszttel bőven megszórtam a szakajtót, majd miután beletettem a megformázott tésztát, még annak a felületét is. Egy időre el kellett mennem itthonról, így bezacskóztam és újból a hűtőbe tettem. Miután hazaértem, a konyhapulton hagytam melegedni. Időnként ujjpróbával ellenőriztem, majd amikor úgy láttam, hogy már csak egy kis idő kell neki, bekapcsoltam a sütőt. 260 fokra melegítettem fel. Ezután a tésztát lisztezett sütőlapátra borítottam, tetejét bevágtam. Sütőbe 15-20 fújásnyi vizet spricceltem, és a tésztát rácsúsztattam a sütőacélra. Miután becsuktam a sütő ajtaját, rögtön levettem a hőfokot 230-ra (így sütöttem a végéig). 15 perc múlva kiszellőztettem a sütőt, fordítottam egyet a kenyeren, és további 15 percig sütöttem.




Másik két cipóm az alakoros-búzacsírás receptje, csak most búzacsíra nélkül. A bevágást Teresánál láttam.












A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr212593123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása