KissQkta

Aludttejes-burgonyapelyhes hibrid kenyér

2015. augusztus 31. - Gáncsné Vasas Tünde


Reggel:
10 dkg kovász
75 g víz
75 g BL112

Kb 8-10 órával később:
15 dkg BL112
10 dkg fehér tönköly
25 dkg BL80
kb 10 g élesztő
3 dl víz
0,5 dl aludttej
2 kk só

Hozzávalókat robotgéppel a só kivételével pár percig összekevertettem, amíg összeállt. Jó 15 percet hagytam pihenni a tésztát, majd a sót is hozzátettem és készre dagasztottam.

Üstből kivéve cipóvá formázva kelelesztőtálba tettem. 20 perc múlva átmozgattam, majd további 50 percig hagytam kelni. Enyhén lisztezett deszkán megformáztam, jól kilisztezett kelesztőkosárba tettem, ahol kb 60 perc alatt duplájára kelesztettem.
Sütőlapátra borítottam, bemetszettem és a 250 fokra előmelegített kőre csúsztattam.
5 perc múlva levettem a hőfokot 200-ra, így sütöttem még kb 35 percig.





A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr5312593175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása