KissQkta

CH csökkentett kenyér

2015. április 11. - Gáncsné Vasas Tünde
Második próbálkozás már nagyon jó lett, minden klappolt. Nagyon jó szerkezetű, finom bélzetű lett.



CH csökkentett kenyeret sütöttem, kisebb galibákkal.
1. túlkelt
2. a kő sem volt elég forró
Nagyon túlkelt, mert előtte töltött zsemlét sütöttem, de nem akart megsülni, több idő kellett neki mint számoltam. Már sütni kellett volna a kenyeret, mire kisültek a zsemlék. A követ viszont előtte kiszedtem, mivel a zsemlék tepsin sültek. Mire a kő úgy-ahogy felmelegedett, addigra a tészta is nagyon túlkelt. Mikor lapátra borítás után bevágtam, összeesett mint egy lufi. Nem hittem, hogy ehető kenyér lesz belőle.
Ennek ellenére nagyon finom lett!

25 dkg BL80
25 dkg Dia-Wellness Zero 6 liszt (DW Zero 6)
10 g élesztő
10 dkg aktív kovász
2 kk só
2 kk dw enzim-mix vagy sikér
1 dl aludttej
3,5 dl víz

Hozzávalókból sima tésztát dagasztottam. Először csak 3 dl folyadékot raktam bele, mint máskor az 50 dkg liszthez, de ez a ch csökkentett liszt jóval több folyadékot igényel, így apránként még 1,5 dl vizet tettem hozzá. Meglepően jó állagú tészta lett!

15 perc pihentetés után átmozgattam, majd 45 percig hagytam kelni.





Formázás után lisztezett kelesztőkosárba tettem,

abban kelt 2 órát, de csak másfelet kellett volna neki.


Ezután lisztezett lapátra borítottam,

bevágtam

és az előmelegített kőre csúsztattam.

250 fokon sült 10 percig, majd további 25 percig 200 fokon.


Második próbálkozás:






A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr2912593187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása