KissQkta

Autolizálással készült legyezős kenyér

2014. november 02. - Gáncsné Vasas Tünde
Különböző blogokat olvasgatva, rábukkantam az autolizálási módszerre. Bővebben pl itt olvashattok róla:


Gondoltam kipróbálom, ez a kenyerem már így készült. Szép, hólyagos, jól kezelhető tészta lett. Tényleg jót tesz a tésztának az autolizálás.




20 dkg fehér tönköly
5 dkg graham
25 dkg BL80
2 ek amarántliszt
1 ek sikér
kb 3,3 dl víz

fél óra pihentetés után hozzádagasztottam a többi hozzávalót:
3 cl oliva olaj
2 ek kukoricapehely
20-25 dkg öregtészta
2 kk só
1 dkg élesztő
5 g kovászpor (csak az íze kedvéért)

A tésztát kelesztőtálban 15 percig hagytam pihenni, majd átmozgattam. További 45 percig kelesztettem. Megformáztam, majd a sütőtálban kb 60 percig hagytam kelni. 




Bevágni a sütő bekapcsolásakor szoktam, 



így hagytam még kelni, amíg a sütő elérte a kellő hőfokot. 




Mikor bemelegedett a sütő, lespricceltem vízzel a tésztát, és előmelegített sütőben lefedve sütöttem 220 fokon kb 45 percig, majd a sütőedényből kivéve, rácson még 10-15 percig, míg elérte a kívánt színt.






A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr6412593261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása