KissQkta

Harmados formakenyér

2018. szeptember 03. - Gáncsné Vasas Tünde

dsc_0163.JPG

Panelpéknél jártam, és egy rendkívül finom kenyeret kaptam tőle. Kb 1/3 részben tartalmaz teljeskiőrlésű lisztet. Nagyon finom puha bélzete, ropogós héja van.
Muszáj volt elkérnem a receptjét, amit az engedélyével megosztok veletek.

Hozzávalók 1db kb 500 grammos kenyérhez:
185g BL 80
40g tk.rozs
40g tk.búza
7,5g só
40g magkeverék + felületre
225g víz
80g vegyeskovász (80% hidr, fele BL80 fele tk)

Minden hozzávalót összekevertem, egy-két percig dagasztottam. Olajozott tálban 10 órát hűtőzött. Reggel formázás után, felületét bevizeztem, magkeverékbe mártottam és sütőformába tettem. Ezután Kb 2,5-3 óra kelesztés. Sütés 230 fokon gőzzel 15 perc, 185 fokon gőz nélkül 30 perc.

dsc_0157.JPG

1.JPG

Ezen kívül a még a szokásos parasztkenyeret sütöttem 

A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr3814220103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása