KissQkta

Árpamaláta

2017. április 15. - Gáncsné Vasas Tünde
A maláta a kenyérnek gazdag ízt és tetszetős színt kölcsönöz. 

Az árpamaláta diasztáz enzimrendszere a keményítőt, cukorrá alakítja, és így kedvező feltételeket biztosít az élesztő számára. Előnyös tulajdonságait kovászos technológia alkalmazása mellett különösen jól kifejti. Rozs-, rozsos és sötétebb búzakenyerek, darabáruk, péksütemények esetében javítja a gázképződést, a térfogatot, egyenletesen lazított bélzetet eredményez.

A francia kenyér, egyéb kenyérfélék esetében kellemes ízt, színt és kedvező héj tulajdonságokat biztosít. A sült perecek esetében fokozza a héj ropogósságát, javítja színét.
Ha piskóta, tartós édesipari termékek készítéséhez használjuk, a cukor helyettesítője is lehet, a késztermék ízét kiemelkedően kellemessé és jellemző karakterűvé teszi.
A snack termékekhez, mézeskalácsokhoz adagolva, a termék jellegzetes ízét fokozza, még teljesebbé teszi az ízesítő anyagok aromáját, mint például a kakaós, karamelles, kávés, mézes ízt.

A bejegyzés trackback címe:

https://kissqkta.blog.hu/api/trackback/id/tr6712593287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cirfandlia 2017.09.06. 13:03:30

szia, sok receptedben szerepel az árpamaláta; konkrétan mi ez, hogy képzeljem el, mert minden élelmiszerboltot végigjártam és nincs, de ellenben a kézműves sorfőzők boltjában adtak; viszont ez tisztított, csírátlanított árpa, amit árpamalátának hívnak, erről van szó: olaszsped.com/index.php?main_page=product_info&products_id=37 de gondolom nem ezt kellene használni.... A boltos pedig váltig állította, hogy ez az árpamaláta. Te mit használsz, és főleg hol szerzed be? üdv, istván

Gáncsné Vasas Tünde · http://kissqkta.blog.hu/ 2017.09.06. 15:00:11

Szia :) Jót vettél :) Én is náluk vettem, ezt őröltem meg ;)

Cirfandlia 2017.09.06. 15:49:13

@Gáncsné Vasas Tünde: Kösz, és mivel? Mozsár, kv daráló, diódaráló... ezek jutnak eszembe elsőre; malmon nincs. :)
(megmégegy, írtam ide is egy kérdést korábban kissqkta.blog.hu/2017/07/21/70_-os_teljeskiorlesu_cipo )

Gáncsné Vasas Tünde · http://kissqkta.blog.hu/ 2017.09.06. 15:53:08

Amivel finommá tudod őrölni. Nekem van egy malom kiegészítőm a robotgépemhez, én azzal őröltem meg.

Gál Péter F. · http://ordoglakat.blog.hu/ 2017.10.13. 14:07:19

Szívesen olvasnék az eszközparkodról! Most én is gondolkodom egy malom kiegészítőn :)

Gáncsné Vasas Tünde · http://kissqkta.blog.hu/ 2017.10.13. 17:25:09

@Gál Péter F.: Kedves Péter-! Konkrétan milyen eszközökre gondoltál? Dagasztógépem egy kb 3 éves Kenwood KMM770, ehhez vettem többek között kőmalom kiegészítőt. Most van beszerzés alatt egy új dagasztóhorog hozzá, amely teljesen más alakú, és ha minden igaz, sokkal jobban lehet vele dagasztani (bár a mostanival is meg vagyok elégedve, de ha van jobb, miért ne? :D ). Sütőm egy kb 10 éves beépíthető Electrolux, ami még nem gőzös, de így is minden igényem kielégíti. 280 fokon is lehet vele sütni. Mindkettő vásárlása előtt jó sokat bújtam a véleményeket. Végül lesz-ami-lesz alapon megvettem őket. Egyiket sem bántam meg. Kenyereimet sütőacélon vagy öntöttvas serpenyős edényben sütöm. Hirtelenjében ennyi jutott eszembe. Nyugodtan kérdezz ha még valamire kíváncsi vagy, szívesen válaszolok.

Gál Péter F. · http://ordoglakat.blog.hu/ 2017.10.14. 09:26:28

Köszönöm, ilyesmikre gondoltam.

Néha azért látok a fotókon ezt-azt, amire rácsodálkozom. Pl. jól láttam, hogy használsz kovászkeverőt (vagy nem is tudom, mi a neve)? Nem gondolom, hogy ezektől ilyen szépek a kenyereid, de azért érdekes :)

Gáncsné Vasas Tünde · http://kissqkta.blog.hu/ 2017.10.14. 09:55:58

@Gál Péter F.: igen, danish dough whisk a neve. Ebayről rendeltem anno. Autolízishez szoktam vele összekeverni a lisztet és vizet. Bread lame-t is külföldről rendeltem. Itthon a sutolapat.hu-n lehet bagett irdalót venni, azzal is szépen be lehet vágni a kenyereket. Félszázadik születésnapomra egy Brod & Taylor Folding Proofer & Slow Cookert kaptam. Hideg időben ebben kelesztem a tésztákat. Keletsztőtálak több helyről vannak. Külföld-belföld egyaránt. Kb ennyiből áll az "eszközparkom".

Gál Péter F. · http://ordoglakat.blog.hu/ 2017.10.14. 10:05:17

Fú, nagyon tetszik ez a Proofer & Slow Cooker! Nem is tudtam, hogy ilyen létezik!
Szeretek fával is dolgozni, fogok készíteni egy nyelet zsilettpengéhez! Most egy sniccert használok, az se rossz, de a penge jobb lenne...

Gáncsné Vasas Tünde · http://kissqkta.blog.hu/ 2017.10.14. 10:36:14

@Gál Péter F.: Nekem eddig a penge vált be a legjobban. Próbáltam már sniccerrel, pék-késsel is. Ha sokat dolgozol fával, egy ilyet biztos simán el tudsz készíteni. Hasonló a Zatoba Laméhoz, csak kicsit egyszerűbb kivitel: www.northwestsourdough.com/this-and-that/

Gáncsné Vasas Tünde · http://kissqkta.blog.hu/ 2017.10.14. 10:42:53

@Gál Péter F.: A proofer még azért is jó, mert kellő páratartalmat biztosít a tésztának kelés közben, nem szárad ki a teteje. Ezen kívül sok mindenre jó még. Kefír-, joghurt-, sajtkészítés, csokoládéolvasztás, stb. Annyit tudni kell, hogy nem hűt. Tehát alacsonyabb hőfokon nem tudsz vele dolgozni mint a környezeté. youtu.be/k7Z0wlANOAQ
süti beállítások módosítása